Sunday, September 2, 2012

聖書のメッセージ・回復


「この世界は、三位一体なる神の愛によって良いものとしてはじまりました。罪の結果、この良い世界が病と死によって傷つけられました。神は、キリストと言うお方を通して、この世界に来て下さって私たちの罪の罰を支払って下さいました。また、その十字架のみ業を通して、イエス・キリストは、人間を神との関係また他の人間との関係を回復させました。更に、世界そのものの回復の回復をはじめました。ある日、キリストは、再び帰って来て、呪いがもうない新しい天と地で、三位一体の神と永遠を楽しめるように、私たちの体を復活させます。」アンア・ブロードウェイ

”That the world began as a good creation that overflowed from the love of the Trinity; that sickness and death marred and corrupted that good creation as a result of sin; that God came to earth in the person of Jesus to pay the penalty for sin, restore humankind’s relationship with him and each other, and usher in the restoration of the world; that one day Jesus will return and we will all be bodily resurrected to enjoy eternity with the triune God in a new heaven and new earth in which the curse is no more.” Anna Broadway


「もし神の敵であった私たちが、御子イエス・キリストの十字架の死によって神と和解させられたのなら、和解させられた私たちが、彼のいのちによって救いにあずかるのは、なおさらのことです。そればかりでなく、私たちのために今や和解を成り立たせてくださった私たちの主イエス・キリストによって、私たちは神を大いに喜んでいるのです。」聖書・ローマ 5:10−11

アンナ・ブロードウェイのブログ:Sexless in the City

No comments:

Post a Comment